poniedziałek, 5 października 2015

Jak nie przytyć w ciąży.

Jak

nie przytyć w CIĄŻY?

WYBIERAJ

LEKKIE, ALE NIE LIGHT

Oszczędzaj kalorie, wybieraj

częściowo odtłuszczone produkty mleczne czy mięsne i dodawaj mnie oleju podczas

przyrządzania i jedzenia potraw. Unikaj pustych kalorii z dodanych cukrów np.

zastąp musli typu crunchy tym naturalnym, ze świeżymi owocami. Zrezygnuj z

produktów light, te słodkie zawierają częściej więcej tłuszczu i słodzików, a

te odtłuszczone bywają przesłodzone.

UWAŻAJ

NA ZACHCIANKI

Pojawiają się one u 85 %

ciężarnych i są silne zwłaszcza w II trymestrze, Unikaj wtedy gotowych dań i

niezdrowych przekąsek(np. typu fast food). Przetworzona żywność jest źródłem

nadmiaru sodu (zwiększa zwłaszcza ryzyko nadciśnienia, a także obrzęku

kończyn), cukrów, kwasów tłuszczowych typu trans, czyli tzw. Utwardzonych.

Kwasy tłuszczowe typu trans zaburzają metabolizm i sprzyjają powstawaniu

niedoborów wielonienasyconych kwasów tłuszczowych – głownie n-3.

Słodka zachcianka – wybieraj

deser mleczny, świeże i suszone owoce albo lody z bakaliami np.

Kwaśna zachcianka – kwaskowate

owoce, sałatki winegret, marynowane warzywa

Ochota na sól (pamiętajmy,

nadmiar soli nie jest zdrowy!!) – taki apetyt złagodzą oliwki, frytki

przygotowane w piekarniku, kiszonki i pikle.

Unikaj bardzo ciężkiego jedzenia,

tłustego, mocno smażonego, grillowanego, po którym będziesz źle się czuła.

Pamiętaj dieta bogata w cukry, słodziki, mięso, kofeinę i alkohol zwiększa

częstotliwość występowania ciążowych mdłości!!!

PAMIĘTAJ

O BŁONNIKU

Błonnik pokarmowy ma zbawienne

działanie. Jest praktycznie bezkaloryczny, a daje nam bardzo dużo korzyści.

Błonnik przyspiesza pasaż jelitowy, czyli zapobiega zaparciom, w dodatku daje

nam uczucie sytości. Oczywiście należy pamiętać, aby nie przesadzać z podażą

błonnika. Gdzie występuje? Pieczywo z grubego przemiału, kasze gruboziarniste,

warzywa, owoce. Błonnik powoduje, że chce nam się mniej jeść, zapobiega on

zaparciom, które są one bardzo częste w I trymestrze ciąży.

Pamiętajmy także wówczas o

odpowiedniej podaży płynów – wody.

POKONAJ

MDŁOŚCI

Mdłości mogą spowodować zaburzenie regulacji uczucia

głodu i sytości. Musisz pamiętać, żeby jadać regularne posiłki, nawet 5-6

posiłków, mniejszych, ale częściej. Warto ustalić konkretne pory posiłków.

Wybieraj dania lekkostrawne, przygotowane na parze, pieczone bez tłuszczu.

JUTRO O DIECIE I ĆWICZENIACH DLA KOBIET W CIĄŻY J

Mam nadzieję, że troszkę pomogłam.

W razie pytań, zapraszam do komentarzy J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz